مقالات مقالات .

مقالات

قیمت لوله گالوانیزه

سایز، وزن و سایر ویژگی ها در قیمت لوله گالوانیزه تاثیرگذار است.  همه ی افرادی که قصد خرید لوله گالوانیزه را دارند می توانند این لوله ها را از مرکز فروش لوله گالوانیزه خریداری کنند. قیمت لوله گالوانیزه در مرکز فروش لوله گالوانیزه بسیار مناسب می باشد.

 


لوله چیست؟

لوله قطعه ای تیوب مانند است که تو خالی است و معمولا دارای مقطع گرد می باشد. از لوله ها برای منتقل کردن مایعات، گازها، دوغاب، پودر و در برخی از موارد توده جامدات استفاده می کنند. .

 


انواع لوله ها

لوله ها انواع مختلفی دارند و به صورت کلی به دو دسته لوله های فلزی و غیرفلزی تقسیم می شوند. .

 


لوله های غیرفلزی

لوله های غیرفلزی از موادی مانند شیشه، پلاستیک و... تولید می شوند.

 


لوله های فلزی

لوله های فلزی نیز از فولاد، آهن، آلومینیوم و... تولید می شوند.. .

 


هر یک از لوله های تولیدی مواد اولیه مختلفی دارند و به شکل های مختلفی تولید می شوند. انواع لوله ها شامل لوله مانیسمان (لوله بدون درز)، لوله درزدار، لوله گلخانه ای، لوله گالوانیزه و… می باشد.

لوله گالوانیزه چیست؟

لوله گالوانیزه ، لوله ای از جنس آهن یا فولاد است که سطح آن به وسیله ی لایه ی نازکی از فلز zn پوشانده شده است. این لایه محافظ باعث شده تا لوله در برابر رطوبت و مواد خورنده مقاومت خوبی از خود نشان دهد.

 


کاربرد لوله گالوانیزه

از لوله های گالوانیزه برای انتقال گاز، آب و… استفاده می کنند. بعضی از لوله های فولادی و اتصالات آن ها زمانی که در معرض آب قرار می گیرند زنگ می زنند و باکتری هایی را ایجاد و وارد آب می کنند. این باکتری ها و خوردگی های ایجاد شده در سطح لوله می تواند باعث آسیب رسیدن به بدن فرد شود. لوله های گالوانیزه بهترین انتخاب برای انتقال آب هستند که دچار زنگ زدگی و خوردگی نمی شوند.

 


روش تولید لوله گالوانیزه

روش غوطه ور سازی گرم یکی از روش های شایع تولید لوله گالوانیزه می باشد. برای انجام گالوانیزه ابتداء لوله چربی گیری می شود و زنگ آهن از روی سطح لوله پاک می شود. این کار باعث جذب بهتر فلز روی و بالا رفتن عملکرد گالوانیزاسیون می شود. بعد از چربی زدایی لوله را وارد محلول فلاکس می کنند، محلول فلاکس باعث جذب بهتر روی می شود. لوله ها پس از این مرحله وارد دستگاه گالوانیزه می شوند و در کوره های مخصوص به دمای 120 درجه سانتی گراد می رسند. پس از آن نیز لوله را در کوره خشک قرار می دهند. بعد از کوره خشک نوبت به ورود لوله به استخر فلز روی می رسد. لوله ها به مدت 1 دقیقه در دمای 450 درجه سانتی گراد قرار می گیرند. بعد از یک دقیقه فلز را از استخر خارج می کنند. پس از خروج لوله از استخر روی، فلز اضافی روی سطح داخلی و خارجی لوله به وسیله ی بخار و دمش هوا پاک می شود. برای جلوگیری از تشکیل آلیاژ لوله را سریع وارد آب سرد می کنند. در مرحله ی آخر لوله، دنده می شود و برای محافظت از دنده ها و شناسایی آن ها درپوش های پلاستیک روی لوله نصب می کنند. لوله های گالوانیزه شامل لوله گالوانیزه فولادی و لوله گالوانیزه آهنی می شوند. هر یک از این لوله ها ویژگی های مختلفی دارند. در ادامه راجع به هر یک از آن ها صحبت خواهیم کرد. .

 


لوله گالوانیزه و انواع آن

در صنعت آهن آلات و تولید لوله برای افزایش مقاومت لوله در برابر خوردگی و زنگ زدگی لوله را گالوانیزه می کنند. .

لوله گالوانیزه فولادی

لوله های گالوانیزه فولادی معمولا برای تهویه و تخلیه فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرند. لوله های گاوانیزه فولادی از جنس فولاد نرم می باشند. برای محافظت از لوله در برابر خوردگی، انواع اسیدها، زنگ زدگی و افزایش مقاومت لوله آن را وارد استخر روی می کنند که ورق فولادی تبدیل به ورق گالوانیزه فولادی شود.

لوله گالوانیزه آهنی

لوله های گالوانیزه آهنی معمولا به رنگ خاکستری هستند و در دو نوع متوسط و سبک تولید می شوند. لوله های گالوانیزه آهنی، لوله های درز دار هستند که به وسیله ی دستگاه های مختلف به یکدیگر متصل می شوند و سپس داخل مواد مذاب قرار می گیرند و گالوانیزه می شوند.

گالوانیزاسیون چیست؟

 

گالوانیزاسیون فرآیندی است که طی آن سطح لوله را با فلز روی و ترکیباتی از آهن می پوشانند. در صنعت لوله سازی برای محافظت از لوله فولادی در برابر آسیب پذیری و خوردگی از پوشش فلز روی استفاده می کنند و به اصطلاح لوله را گالوانیزه می کنند. طول لوله های گالوانیزه تقریبا 6 متر می باشد. لوله های گالوانیزه شامل اتصالاتی می باشند که چند نمونه از آن ها شامل برشن، کمربند و قفل می باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۰۷:۰۸ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)